دوبارگی

و داستانی که -هنوز- ادامه دارد.

دوبارگی

و داستانی که -هنوز- ادامه دارد.

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

دلخواه

پنجشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۶:۳۶ ق.ظ

به قیافه اش نمی آید، ولی عجب ترکیبی است ترکیب دم پختک با کره ی زیاد و پیاز داغ و پودر سیر...

  • متغیر نیمه مستقل

ستسفکشن آو دویینگ

پنجشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۴:۱۲ ق.ظ

امروز آینه قدی اتاق را به عنوان تخته به کار گرفتم و تودو لیستم را روی آن نوشتم. از هر روزش مفیدتر واقع شد امروز. برای مثل منی سخت است هی برود و بیاید و نسبت به مربع های خالی که منتظر تیک خوردن اند بی تفاوت بماند. غیر از آن به قول دختره ی فیلم فایو فیت اپارت با این کار «انجام دادن» حس رضایت بیشتری به من میداد. راستش اصلا علت غایی این پست هم این است که توی لیست مورد مربوطه را تیک بزنم، نه اینکه حرف خاصی برای زدن داشته باشم. از این رو توصیه می کنم اگر حالش را ندارید یا هر کار دیگری برای انجام دادن دارید خواندن این مطلب را همینجا رها کنید.

همیشه مواقع پربار زندگی ام زمان هایی بوده که مورد هجوم انرژی و انگیزه هایی با منابع گوناگون قرار می گرفتم،‌ و به اصطلاح جو گیر شده، دست به اقدام هایی مفید می زدم؛ نمونه اش زدن همین وبلاگ (ر.ک. پست اول). معمولا هم طولی نمیکشید که باد انرژی ام خالی میشد و به نقطه ی اول (یا حتی به جایی عقب تر از آن ) برمیگشتم. غیر از اینطور مواقع فقط زمانی موفق به ادامه دادن کاری میشدم که حقیقتا از انجام آن لذت می بردم. این خیلی مضخرف است که آدم فقط وقتی روی روال بود بتواند کار درست را انجام دهد... فکر کنم "ن" درباره همین موضوع حرف میزد وقتی که گفت "برای درست زندگی کردن از خودت سلب اختیار کن!" اینکه فکر میکنی اجازه داری هر روز بلند شوی و به تناسب حال و هوایت تصمیم بگیری آن روز را چطور بگذرانی اشتباه است. ولی خب زدن این حرف ها که کاری ندارد. متاسفانه هرچقدر دنبال دستور العمل مخصوصی گشتم که به وسیله ی آن بتوانم از شر این حالت رها شوم به تنها چیزی که رسیدم این بود که تنها راه برای اینکه بتوانی فارغ از حس و حالت برنامه ات را جلو ببری این است که فارغ از حس و حالت برنامه ات را جلو ببری،‌ حتی اگر مجبور باشی خودت را مجبور کنی. قطعا راه حل های کمکی و نکته هایی که به انجام این قضیه کمک کنند وجود دارد، اما اصل قضیه همین است. شاید امروز یکی از اولین بارهایی بود که بدون اینکه حتی حال بلند شدن از جایم را داشته باشم، کارهایم را جلو بردم و تقریبا از تمام روزم استفاده کردم، البته به لطف ایده ی سر صبحم مبنی بر نوشتن کارها روی آینه. امیدوارم بتوانم این رویه را حتی در بدترین و بی حوصله ترین روزها ادامه دهم...

 

پ.ن: خواندن کتاب خرده عادت ها (جیمز کلییر/ ترجمه زهرا صادقی) را توصیه میکنم. به نظرم پر است از نکات کاربردی برای ایجاد عادت های خوب و از بین بردن عادات بد.

  • متغیر نیمه مستقل

نشانه...

سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۴۵ ق.ظ

 

دست نمی کشی ز من                       کشته مرا مرام تو!

  • متغیر نیمه مستقل